Чому ТОРГОВЕЛЬНА МАРКА - це невід'ємна частина успішного бізнесу
Успішний бізнес - це не просто щасливо витягнутий білет, це клопітка праця та старання, що в загальному приводить до позитивного результату. Так, рисами успішного бізнесу є можливість ним керувати та користуватись в повному обсязі, мати змогу його захистити, розширити, або навіть продати. Це такий собі абстрактний актив, який у свою чергу включає в себе безліч маленьких, але по-своєму важливих ланок.
Одним з найважливіших нематеріальних активів бізнесу є його ІМ’Я, його назва, за якою цільова аудиторія звикає бачити товари на полицях, або почувши відому назву, складає відповідний асоціативний ряд і своє враження від товару або послуги.
Саме ім’я, це те, що відповідає за вартість та сутність бізнесу, за його репутацію, за його впізнаваність та створене в уяві споживачів бажання отримати певний товар або послугу.
З юридичної точки зору, ім’я бізнесу - це об’єкт права інтелектуальної власності, який може бути відповідно зареєстрований як торговельна марка та охоронятись на певній території для певних товарів та/або послуг.
Так, наявність у бізнесу зареєстрованого/захищеного власного імені, перш за все, дозволяє вільно використовувати його, ефективно вкладати кошти в рекламу та просування, маркувати ним товари та упаковку, використовувати його у мережі Інтернет, отримати тотожне доменне ім’я (в зоні UA). Торговельна марка, будучи нематеріальним активом, має свою власну ціну, та може бути вкладом у статутний капітал.
Окрім цього, зареєстрована торговельна марка дозволяє не боятись недоброчесних конкурентів, адже надає власнику свідоцтва право забороняти третім особам використовувати схоже та/або тотожне позначення, захищає його власника від недобросовісної конкуренції та від можливості введення споживачів в оману.
Ще одним з плюсів зареєстрованої торговельної марки є можливість масштабувати свій бізнес. Так, власник свідоцтва наділяється правом дозволяти іншим особам користуватись його торговельною маркою/набутою діловою репутацією/досвідом, при цьому отримуючи прибуток та залишаючи за собою право контролю над якістю товарів/послуг та територіальною поширеністю. Власник торговельної марки може надавати ліцензії на використання його позначення, заключати договори франчайзингу, збільшуючи свій дохід пасивними методами. Окрім цього, захищений бізнес є більш привабливим для інвесторів (в тому числі закордонних) та є свідченням того, що власник дійсно дбає про свій бренд.
В межах строку дії свідоцтва (10 років, який щоразу може бути продовжено ще на 10 років) власник може передати (продати) свою торговельну марку разом із цілим виробничим комплексом або компанією, що значно підвищить вартісну оцінку бізнесу як ринкової одиниці або окремо від виробничих потужностей.
Отже, можна дійти висновку про доцільність та корисність захисту імені власного бізнесу та реєстрації його як торговельної марки. У випадку, якщо ця інформація стала корисною, відкрила розуміння сенсу реєстрації власного бренду, ми з задоволенням допоможемо Вам із будь-якими питаннями щодо реєстрації саме Вашої торговельної марки.